Thursday 8 March 2012

Trip to Penang -V

Lama betul nak menghabiskan cerita bercuti ke Penang ni..
Al-maklum lah 6 hari kat sana...
Kalau lagi lama.. lagi kembang lah aku..
Mana tak nyer..
Cari-cari makan je la aktiviti kami..
Untuk pengantin baru, memang sangat sangat tidak sesuai la kalau nak ber honeymoon kat sini..
huhu...

Adik yang sedang membesar... 
Inilah satu-satu nya anak perempuan ibu.
Tak boleh dapat kat mane-mane...
Bayar lah berjuta-juta pun, memang tiada galang ganti nya...

Adik dengan Kakak...

Really love this picture... 

Seperti biasa... 
Posing dulu sebelum cari makan...

Inilah sasaran kami yang seterusnya
Medan Makan Padang Kota Lama..

Laksa utara die memang terbaik rm3.50 semangkuk

pasembur rm19 sepinggan

Pilih-pilih... jangan tak pilih...

Tadi dah makan laksa, pasembur, lepas tu order char kuew tiow tapi perut aku macam tak cukup pulak...
Mesti orang ingat manusia ke raksasa ni yang makan...??
Selepas bersalin ni, makin banyak pulak aku makan...
Agak nye perut tu makin banyak ruang kosong kot...
huhu....
Tapi pasembur ni memang sedap.
Itu yang order lagi tu..
Kali ni, rm5 je...


Lepas makan pergi la ke playground pulak...
Abang memang suka main kat sini...
Siap bukak kasut lagi...
Tak payah bukak kasut la abang,,
Ini bukan macam yang kat jusco or giant tu...
Kesian anak aku tak pernah main outdoor playground...

Adik yang dah penat....

Bagus Irfan yang debab... Jalan pulak ye...



Waktu ni memang ramai sangat orang kat padang tu...
Ingat kan ade jualan murah ke ape???
Rupa-rupanya ceramah politik la...

Lepas tu, kami ke jusco sebab aku nak beli pampers adik and abang..
Budak-budak ni duduk la kat sini..
Aku pun join la sekali
Tapi,...
Kenape orang asyik tengok aku je... confius betul...

Rupa-rupanya... patut la...
"Super Saver" la...
malu-malu... terus bangun dari situ...

Ini salah satu kedai nasi kandar... Hameediah Restoren..

Boleh la rase die...
tapi memang tak de sayur lain selain kobis dengan bendi...
pelik betul la...

Ni pinggan aku...
Adeke patut die bagi aku sotong seekor je...

Nasi beriani pun ade...

Inilah jeruk penang yang sempat kami beli...
huhu...
Walaupun aku tak makan jeruk, bukan main banyak lagi kami angkut...
berat ooo...
Demi untuk rakan-rakan etc kami sanggup...
huhu...

2 comments:

  1. lapo plak tgk makanan...pass ni cari nasi dagang plak nakkk....

    ReplyDelete
  2. joommm jalan-jalan cari makan ke pantai timor...

    ReplyDelete