Wednesday 14 December 2011

Cameron Highland - Day 1

malam tu lps majlis perkahwinan tu habis ktorg tido rumah pakcik aku kat subang suria
sebelum tu g giant shah alam
cz pakcik aku ni berniaga kedai mkn kat dlm tu
mcm2 ade..
laksa johor, soto, mee bandung, mee jawa..
gmbar luper nak ambik la..
dah lapar sgt..
nampak mknn terus je serbu masuk dlm mulut..
tp mknn nye memang best..
lg2 laksa johor.klu dekat hari2 aku dtg..
huhu... 

pagi tu awal2 pagi ktorg dah bertolak ke cameron highland
jalan ke sana ade 2 jalan
sama ade lalu tapah or simpang pulai
pergi tu ktorg lalu tapah...
blk tu baru lalu simpang pulai..

macam ni la laluan klu lalu tapah..
sempit dan curam, 
tapi.. aku sukaa lalu sini..
sebab...
mcm lalu kat kawasan kg... best..
nampak rumah org2 asli, daun2 berguguran di atas jalan, 
suasana kg yg nyaman, air terjun pn ade...
byk org2 kg jual petai, durian, madu kat tepi jln..
budak2 pn ade jual petai kat tepi jln..
dah mcm kat dlm cerita upin&ipin la pulak,..

 sempat la ktorg singgah lata iskandar...
ktorg btolak kul 7pg
dlm kul 9.30pg dah smpi sini dah..

jalan pn lenggang je x de kereta lg...
ktorg bawak cuma 30 ke 40km/j je mase nak naik atas...
memang slow... sbb tu aku x muntah...

syahmi and adik excited bile jumpe waterfall yg besar..

adik masih dengan tgn 1 malaysia die..
tp mata tgk org sebelah..

kami 1 family...
nasib baik syahmi gn adik dah mandi kat R&R tapah..
klu x aku dah terjun kan kat sini..
tapi...
bile rase air die pn x sanggup nak mandi da..
seeejuukkk....gileee..

dlm kul 10.30pg ktorg sempat la minum teh kat sini...

tgk2 permandangan..
memang cantik... menarik... huhu...
best nye klu rumah aku menghadap kebun teh ni..
budak kecik ni mcm biasa x duduk diam..
geram betul aku..
habis feel aku nak tgk ladang teh..

lps siap mkn tghr baru ktorg check in masuk hotel dlm kul 1.30tghr..
murah je hotel ni..

harga die Rm171/day tapi kami dpt Rm 84 je..
murah kn..
booking melalui www.agoda.com
kami pn 1st time booking melalui agoda.
tu pn adik pompuan aku yg suruh..

syahmi yg dah kenyang tido sampai la kul 7.30pm
sedap gak nye tido..
sejuk... masa ni tgh hujan...
klu 7.30 tu x paksa bgn entah kul bp die bgn.
terpaksa bgn dan mandikan sbb dah nak mlm dah..

adik pn sama..
die lg teruk.. mata pn mcm x bole bukak dah..
gantuk sgt le tu..

bangun..... !! aku yg geram..
aku dah siap jln2 dkat2 situ cari mkn tp blk hotel dorang ni x bgn2 lg..
mlm tu ktorg cume g pasar mlm je..
tp best la pasar mlm die..
mcm2 ade... pilih je la...
paling best skali jagung bakar cameron highland. 
selalunya rm5 sebatang . mlm tu ktorg dpt rm4 sebatang
mula2 beli sebijik je..
bile tau sedap.. dtg blk beli.. 5 bijik.. huhu..
gambar luper nak amik la..
yg lain kami beli limau madu cameron highland...manis...
tomato pn manis...
strawberry je masam...

x tau la nape strawberry yg ktorg beli kebanyakkan nye masaamm...

No comments:

Post a Comment